پنجشنبه، فروردین ۰۳، ۱۳۹۱

نیویورک‌ تایمز: شبیه‌سازی محرمانه حمله نظامی اسرائیل به ایران در آمریکا !

روزنامه "نیویورک‌ تایمز" از عملیات شبیه‌سازی حمله نظامی اسرائیل به ایران برای سنجش مخاطرات احتمالی جنگ خبر داده است. بر اساس این گزارش که اطلاعات آن از طریق مقامات آمریکایی در اختیار نیویورک‌ تایمز قرار گرفته، شبیه‌سازی جنگ با ایران در ماه جاری میلادی انجام شده و نتایج آن نشان می‌دهد که حمله احتمالی اسرائیل به ایران به برافروختن آتش جنگی گسترده‌تر در خاورمیانه منجر خواهد شد و آمریکا را هم به میدان جنگ خواهد کشاند.
مقامات آمریکایی تاکید کرده‌اند که شبیه‌سازی جنگ به منزله عملیات تمرینی برای آغاز جنگ با ایران است و نتایج این شبیه‌سازی لزوما همان نتایجی نیست که ممکن است در نبرد نظامی در جهان واقعی هم به دست آید.
با این وجود، مقامات دولتی آمریکا می‌گویند که نتایج این شبیه‌سازی این تردید را در ذهن برنامه‌ریزان نظامی ایالات متحده تقویت کرده که شاید خودداری آمریکا از مشارکت در تقابل نظامی با ایران غیرممکن باشد. به اعتقاد آنها در تقابل دیدگاه‌ها نسبت به پی‌آمدهای حمله احتمالی اسرائیل به ایران، ممکن است صدای آن دسته از متخصصان و سیاست‌گذاران کاخ سفید، پنتاگون و جامعه اطلاعاتی آمریکا که نسبت به عواقب جنگ با ایران هشدار داده‌اند، شانس بیشتری برای شنیده شدن داشته باشد.
گفته می‌شود عملیات شبیه‌سازی حمله به ایران، موسوم به "نگاه درونی" دو هفته به طول انجامید و در آن پیش‌بینی شد که پس از اولین حمله موشکی به یکی از کشتی‌های جنگی ارتش آمریکا در خلیج فارس که در نتیجه آن ممکن است ۲۰۰ سرباز آمریکایی کشته شوند، ایالات متحده وارد تقابل نظامی مستقیم با ایران خواهد شد و حمله گسترده به تاسیسات هسته‌ای ایران را آغاز خواهد کرد.
برنامه‌ریزان و استراتژیست‌های پنتاگون می‌گویند اگر باراک اوباما تصمیم بگیرد که تلافی‌جویی تمام‌عیار را در دستور کار قرار دهد، بمب‌افکن‌های دوربرد و هواپیماهای سوخت ‌رسانه و موشک‌های آمریکایی این قابلیت را دارند که آسیبی ویرانگر به برنامه هسته‌ای ایران وارد سازند.



برای ورود به فیسبوک اتحاد جوانان مبارز ایران کلیک کتید

۱ نظر:

ناشناس گفت...

کس نگو، گفتن که ممکنه به اقتصاد آمریکا و جهان ضربه بزنه، ریدی با این ترجمه ات.